دو كودك به صورت زير يك بستني را بين خود تقسيم ميكنند. در هر مرحله يكي از دو كودك يك
پيشنهاد براي تقسيم كردن بستني ميدهد. اگر كودك ديگر پيشنهاد را پذيرفت بستني مطابق با
پيشنهاد تقسيم ميشود وگرنه نوبت كودك ديگر ميشود كه در مرحله بعد يك پيشنهاد تقسيم ارائه
دهد. اما از هر مرحله به مرحله بعد نصف بستني آب ميشود. بازي وقتي تمام ميشود كه يكي از
پيشنهادها پذيرفته شود. فرض كنيد كودكان مجبور باشند حداكثر بازي را تا 3 مرحله انجام دهند.
كودكي كه اول تقسيم كننده است چه پيشنهادي ميدهد؟
پيشنهاد براي تقسيم كردن بستني ميدهد. اگر كودك ديگر پيشنهاد را پذيرفت بستني مطابق با
پيشنهاد تقسيم ميشود وگرنه نوبت كودك ديگر ميشود كه در مرحله بعد يك پيشنهاد تقسيم ارائه
دهد. اما از هر مرحله به مرحله بعد نصف بستني آب ميشود. بازي وقتي تمام ميشود كه يكي از
پيشنهادها پذيرفته شود. فرض كنيد كودكان مجبور باشند حداكثر بازي را تا 3 مرحله انجام دهند.
كودكي كه اول تقسيم كننده است چه پيشنهادي ميدهد؟
۳ نظر:
از آخر به اول:
در مرحله سوم از کل بستنی فقط یکچهارم آن مانده و نفر اول کافیست اپسیلون به نفر دیگر پیشهاد کند و باقی را بردارد،
در مرحله دوم، نفر اول پیشنهاد نصفنصف میدهد که یعنی به هرکدام یکچهارم بستنی اصلی برسد و این بهتر از این است که به مرحلهی بعد بروند،
در مرحلهی اول، نفر اول کافیست پیشنهاد یکچهارم بهعلاوهی اپسیلون به نفر دیگر بدهد...
بهداد فکر کنم در نظر نگرفتی که در مرحلهی دوم کودک دوم تقسیم میکند.
چرا، در نظر گرفتم. تو مرحلهی دو وقتی گفتم نفر اول منظورم کسی بود که نوبتش هست.
ارسال یک نظر