اين وبلاگ نظريه سيستم ها دانشكده علوم رياضي دانشگاه صنعتي شريف است. رياضيات پيچيدگي هاي علوم زيادي را از جمله مكانيك و الكترونيك حل كرده است. اكنون اميد مي رود كه رياضيات بتواند افسار گسيختگي علوم انساني چون جامعه شناسي، قانون گذاري، و سياست را مهار كند.
منطق بازي ها (مبتني بر نظريه بازي ها)؛ منطق تكليف، و منطق شناختي
نمونه هايي از ابزارها رياضي هستند كه مي توانند در توصيف و درستيابي
سيستم هاي چند عاملي (اجتماعي) نقش بازي كنند. در درس نظريه سيستم ها، براي عامل چهار ويژگي: آگاهي، رقابت، ائتلاف و تعهد را در نظر مي گيريم. هر عامل با توجه به اين ويژگي ها سعي بر رفع نيازهاي خود دارد.
اقليدس رياضيات (خواص و روابط) اشيا ساكن را صورت­بندي كرد، نيوتن رياضيات اشيا متحرك، و حالا بشر مي خواهد رياضيات اشيا هوشمند را صورت­بندي كند.



۱۳۸۸ مهر ۲۳, پنجشنبه

يك آزمون

تصميم گرفتم كه يك آزمون در 9 آبان از موارد زير از همه دانشجويان كلاس بگيرم. علت اين است كه بايد از تسلط همه به منطق گزاره اي و منطق محمولات مطمئن شوم (در واقع انتظار من از دانشجويان كلاس اين بود كه به منطق گزاره اي و محمولات حداقل در حد درس هوش مصنوعي تسلط داشته باشند) . بخش هايي كه مشخص شده را براي آزمون بخوانيد. بخش ها مختصر هستند و مي توانيد در دو هفته بر آنها تسلط پيدا كنيد.

كتاب:

Logic In Computer Science
(Modeling and Reasoning About Systems)
M. Huth, M. Ryan

بخش هاي مورد نظر براي آزمون:
1.1، 1.2، 1.3، 1.4
2.1، 2.2، 2.3، 2.4

۸ نظر:

theone گفت...

در مورد تعدد منابع درس میخوام یه نکته ای رو بگم! اینکه یه درس سه واحدی این همه منبع داشته باشه که ما باید به همشون مراجعه کنیم و سعی کنیم یه بخش هایی رو از هر کدوم بخونیم جالب به نظر نمی رسه. شاید کسی بگه که لازم نیست که کل منابع رو مسلط باشید. ولی من در جواب می گم که چون برای خیلی از ما مطالب جدیدند، مطالعه و سرو کله زدن با این همه منبع برای کسب یه تسلط نسبی هم وقت خیلی زیادی میگیره. اگه لطفا مطالب خلاصه تر (و در عین حال جامع) رو در اختیار ما بذارید، یا حداقل اینکه مطالب درس رو به یه بخش های خیلی خاص از این منابع محدود کنید همه میتونند با وقت بیشتری به کارهاشون برسند! خیلی ممنون

ا گفت...

از نظرت ممنونم.متاسفانه يك منبع جمع و جور براي درس وجود نداره و براي همين هم هست كه من دارم جزوه مي نويسم. در ضمن وجود منابع مختلف نشون مي دهد كه اين يك درس ارشد است (در كلاس دو دانشجو دكتري و بيش از 10 دانشجوي ارشد شركت مي كنند) . در مورد امتحان روز 9 آبان: منطق گزاره اي و منطق محمولات پيشنياز درس است براي همين بايد قبل از مدلسازي به آنها مسلط بود. با شما هم عقيده هستم كه درس وقت و كار زيادي مي طلبد. ولي بايد دقت كرد كه اين درس آموزشي نيست بلكه يك درس آموزشي-پژوهشي است.موفق باشيد

theone گفت...

درسته. در مورد نکاتی که اشاره کردید موافقم. در مورد امتحان هم به نظر من ایده ی خیلی خوب و مناسبیه و من خودم خوشم میاد از این.
یه چیزه دیگه که شاید زیاد به این پست مرتبط نباشه اینه که ایده ی وبلاگ از یه لحاظ بده. چون مثلا من نوعی که میخوام یه تاپیک جدید شروع کنم نمی تونم. مثلا من دیروز میخواستم یه سوال مطرح کنم، درباره ی ارتباط یکی از مثال های کتاب "منطق شناختی پویا" و مسئله ی ناپلئون. در صورت امکان اگه راهی برای این بذارید که ما هم بتونیم پست جدید بدیم فکر کنم بد نباشه.

ا گفت...

سياوش جان ممنون. يكي از دوستان به من گفت كه يك گروه در google درست كنيم كه همه دانشجويان كلاس در آن عضو باشند. اگر ممكنه شما پيگير اين موضوع باش. مي توانيم در اين گروه (كه فكر كنم چت روم هم داشته باشه؟) با امكانات بيشتر از وبلاگ به گفتگو بپردازيم.

theone گفت...

من یه گروپ درست کردم و شما رو دعوت کردم. بقیه ی بچه ها هم باید یه میل به من یا شما بزنن تا براشون دعوت نامه بفرستیم یا اینکه مستقیما درخواست عضویت بدن. اسم گروه هست:
Sharif CS Systems Theory

ا گفت...

خیلی لطف کردی.

Arash گفت...

من الآن سعی کردم این کتاب رو از گیگاپدیا دانلود کنم، ولی به نظر لینک دانلودی وجود نداشت! نمیدونم بقیه ام یه همچین مشکلی داشتن یا نه، ولی اگه کسی کتاب رو داره، میتونه بذاره توی گروپ گوگل..

سینا ایروانیان گفت...

از این آدرس میشه کتاب رو دانلود کرد:

http://rapidshare.com/files/164866761/ebook.Logic_in_Computer_Science_Modelling_and_Reasoning_About_Systems.052154310X.zip