اين وبلاگ نظريه سيستم ها دانشكده علوم رياضي دانشگاه صنعتي شريف است. رياضيات پيچيدگي هاي علوم زيادي را از جمله مكانيك و الكترونيك حل كرده است. اكنون اميد مي رود كه رياضيات بتواند افسار گسيختگي علوم انساني چون جامعه شناسي، قانون گذاري، و سياست را مهار كند.
منطق بازي ها (مبتني بر نظريه بازي ها)؛ منطق تكليف، و منطق شناختي
نمونه هايي از ابزارها رياضي هستند كه مي توانند در توصيف و درستيابي
سيستم هاي چند عاملي (اجتماعي) نقش بازي كنند. در درس نظريه سيستم ها، براي عامل چهار ويژگي: آگاهي، رقابت، ائتلاف و تعهد را در نظر مي گيريم. هر عامل با توجه به اين ويژگي ها سعي بر رفع نيازهاي خود دارد.
اقليدس رياضيات (خواص و روابط) اشيا ساكن را صورت­بندي كرد، نيوتن رياضيات اشيا متحرك، و حالا بشر مي خواهد رياضيات اشيا هوشمند را صورت­بندي كند.



۱۳۸۸ آذر ۵, پنجشنبه

آخرين تاريخ ثبت نام طرح پروژه Submit your proposals

طرح پروژه خود را در بخش نظرات اين پست تا تاريخ 15 آذر (با نام كامل خود) ثبت نام كنيد (ديركرد در ثبت نام طرح سبب از دست دادن نمره خواهد شد). تاريخ تحويل پروژه 2 روز پس از امتحان پايان ترم خواهد بود.

در مورد پروژه درسي نكات زير را در نظر بگيريد.

الف- پروژه بايد به زبان فارسي انجام شود.
ب- پروژه شامل موارد زير است
1- عنوان پروژه، نام وآدرس الكترونيكي نويسنده
2- چكيده پروژه
3- متن اصلي پروژه
4- مراجع
هر يك از 4 قسمت بالا نمره مربوط به خود را خواهد داشت.

ج- پروژه شما بايد به صورت يك فايل pdf به من داده شود (در درس افزار آپلود خواهيد كرد) سپس لينك پروژه براي دسترسي همگان در وبلاگ قرار خواهد گرفت. (پس سعي كنيد كاري آبرومندانه انجام دهيد !always, try to do your best)
د- به 3 پروژه برتر 1 نمره تشويقي داده خواهد شد.
ه- در يك پنجشنبه، چند روز پس از امتحان، قبل از رد كردن نمره، يك كارگاه برگزار خواهيم كرد كه سخنرانهاي آن شما خواهيد بود و پروژه خود را براي دوستانتان (شركت براي عموم آزاد است) ارائه مي دهيد.

۱۲ نظر:

ناشناس گفت...

نام پروژه: طراحی مکانیزم (چکیده‌ی پروژه رو براتون میل کردم)-علیرضا کرمی

Arash گفت...

evolutionary game theory

آرش فتاحی

ا گفت...

عنوان و چكيده را اينجا بنويسيد كه كار تكراري انجام نشود. همچنين در درس افزار مي توانيد چكيده را آپلود كنيد. كسي كه زودتر موضوع را آپلود كند ديگري حق ندارد موضوعي همانند آنچه آپلود شده است بردارد.

theone گفت...

سر کلاس اعلام کردید که تا ۲۰ آذر هم مهلت داریم طرح و چکیده رو به شما اعلام کنیم. اما توی درس‌افزار فرصت تا امشبه. میشه لطفا رسیدگی کنید؟

یه سوال: ذکر عنوان و چکیده به عنوان طرح کافیه؟

Unknown گفت...

موضوع: تحلیل صوری الزامات امنیتی پروتکل رأی‌گیری الکترونیکی فو با رویکرد وارسی مدل

چکیده: برگزاری انتخابات با رویکرد الکترونیکی، تلاشی برای غلبه بر مشکلات مدل سنتی و اجرای فرآیند پیچیده انتخابات، با کارآمدی بیش‌تر، هزینه و زمان به مراتب کمتر است. طراحی این سیستم‌ها باید مبتنی بر برآورده‌سازی الزامات امنیتی مختلفی باشد که نقش تعیین‌کننده‌ای در صحت عملکرد آن‌ها دارد. اعتبارسنجی رأی‌دهندگان و رأی آن‌ها، حفظ حریم خصوصی، بی‌طرفی، امکان بازبینی و وارسی شمارش آراء، عدم امکان خرید و فروش رأی از جمله این الزامات می‌باشند. هزینه زیاد و تبعات منفی اجرای طرح‌های ناقص و آسیب‌پذیر، به خصوص از نظر سیاسی و اجتماعی، باعث شده است که قبل از اجرای هر طرح، درستی‌یابی عملکرد و اطمینان از برآورده‌شدن الزامات امنیتی موردنظر در آن‌ها به امری ضروری و پیش‌نیاز تبدیل شود. اثبات‌های شهودی، از درجه‌ی دقت و اطمینان بالای مورد نیاز برخوردار نیستند، بنابراین استفاده از روش‌های صوری، یعنی مدل‌کردن سیستم به صورت ریاضی و امکان بررسی و ارزیابی دقیق آن، برای این‌گونه سیستم‌های حساس پیشنهاد می‌شود.
هدف از این تحقیق، درستی‌یابی الزامات امنیتی در یک سیستم‌ رأی‌گیری الکترونیکی است و به‌ عنوان نمونه، پروتکل فو که مبتنی بر امضای رقمی کور است را با استفاده از زبان µCRL2 و مجموعه ابزار مربوطه مورد تحلیل امنیتی قرار می‌دهیم. این زبان، مبتنی بر جبر پردازه‌ای است و از ترکیب زبان جبری ACP و مفاهیم انواع داده‌ای مجرد (ADT) به‌وجود آمده است. همچنین تلاش شده است تا با مدل کردن صوری دو خصوصیت مجازبودن و فقط یک‌بار رأی ‌دادن با استفاده از زبان µ-calculus، برآورده شدن آن‌ها را در پروتکل مربوطه وارسی نماییم.

ا گفت...

سلام. مشكلي نيست، با گذشتن تاريخ هنوز هم اجازه آپلود داريد (يكي يك واژه فارسي براي آپلود به من ياد بده).

خانم يا آقاي مه. خودتون را معرفي كنيد تا من بدونم اين عنوان و چكيده مربوط به چه كسي است!!!

theone گفت...

تا جایی که من می‌دونم «بارگذاری» به جای آپلود و «بارگیری» به جای دانلود در نظر گرفته شده :)

Sadegh گفت...

صادق دری

عنوان:
مدل‌سازی و تحلیل یک مکانیزم تشویق و تنبیه در شبکه‌های همتا به همتا با استفاده از نظریه بازی‌ها

چکیده:
محاسبات مبتنی بر شبکه‌های همتا به همتا رویکرد نسبتاً جدیدی به محاسبات توزیع شده هستند که در دهه اخیر توانسته‌اند به محبوبیت و کاربرد زیادی دست یابند. هر گره در این شبکه‌ها هم در نقش کارفرما و هم کارگزار عمل می‌کند. نمونه‌هایی از کاربردهای این نوع محاسبات، اشتراک فایل، شبکه‌های توزیع محتوا، تلفن اینترنتی و (اخیراً) پیام‌رسانی اینترنتی است. در این شبکه‌ها، بر خلاف محاسبات شبکه‌ای، سعی بر آن است که مدیریت و کنترل به صورت غیر متمرکز در آید و هر گره عضو شبکه به صورت خود مختار عمل کند. به دلیل خود مختار بودن و (اغلب) ناشناس بودن گره‌ها، کاربران متمایل هستند با حداقل هزینه، بیشترین استفاده را از خدمات شبکه ببرند (Free Riders). همچنین احساس مسئولیت چندانی نمی‌کنند (مثلاً در کاربرد اشتراک فایل، فایل‌های جعلی را به اشتراک می‌گذارند).
یکی از روش‌های مقابله با این مشکلات، استفاده از مکانیزم‌های تشویق و تنبیه یا سیستم‌های توصیه است. در این الگوریتم‌ها، کاربران می‌توانند تعاملات خود را بر مبنای سابقه عملکرد با دیگران تنظیم کنند. در این پروژه قصد داریم با استفاده از نظریه بازی‌ها سعی کنیم یکی از این الگوریتم‌ها را مدل‌سازی و آن را بر اساس معیارهای کارایی ارزیابی کنیم.

حمیده گفت...

knowledge & belief: An Introdution
to the logic for Two notions

abbas گفت...

شیوه ی نوین ریسک کردن در بازی های چند نفره بر اساس روش برادران پارکر:
زمانی که شما با یک بازی جدید آشنا می شوید که شرایط آن با بازی هایی که قبل از آن انجام داده اید متفاوت است، شروع میکنید به بازی کردن تا با تکرار استراتژی مناسب با این بازی را برای خود انتخاب کنید. این مقاله به ساده سازی بازی، به دست آوردن استراتژی مناسب در زمان کمتر و جذاب تر کردن بازی پرداخته است.

Behnam گفت...

بهنام اسفهبد، سیاوش احمدی

عنوان:
استفاده از منطق شناختی در نمایش دانش

چکیده:
منطق توصیفی (Description Logic) بخشی از منطق مرتبه‌ی اول است که محاسبه‌پذیری را تضمین می‌کند و امروزه بیشتر برای نمایش دانش (Knowledge Representation) استفاده می‌شود. در این تحقیق به روش‌های استفاده از منطق شناختی در نمایش دانش، محاسبه‌پذیری آن‌ها، و تعریف و کاربرد عملگر شناختی در منطق توصیفی می‌پردازیم.

Unknown گفت...

extensive form games 
بازی های فرم نرمال به این علت که بازی کن ها حرکاتشان را هم زمان انتخاب می کنند، staticهستند. اما در خیلی از کاربردهای علوم سیاسی لازم است بازیکن ها تصمیم های خود را پشت سرهم اتخاذ کنند. البته این وضعیت را هم می توان با فرم نرمال مدل کرد، اما راحت تر است که از extensive form games استفاده کنیم.